2022. december 5. hétfő
More

    Túlsúlyosan fittnek? Nem kizárt!

    Bár az emberek többsége azt gondolja, hogy a túlsúlyos ember nem lehet fitt is egyben, ezt megcáfolhatjuk három tanulmány segítségével.

    A túlsúlyos emberek talán nem is gondolnak arra, hogy egy kis odafigyeléssel mennyit tehetnek a szívük egészségéért. Nem az a fő cél, hogy 10-20-30 kilót leadjanak, sokkal inkább az, hogy rendszeresen mozogjanak, odafigyeljenek az egészséges táplálkozásra, ez pedig magával fogja hordozni a fogyást is. Egy dolog szólhat bele ebbe a folyamatba: ha több kalóriát viszünk be a szervezetünkbe, mint amennyit elégetünk, azaz kalóriatöbblet alakul ki.

    Egy 2018-as tanulmány 300 000 embert vizsgált, amiben azt igyekeztek megállapítani, mi a testsúly és a szívbetegségek közt az összefüggés. Négy éven keresztül folyt a kutatás, amiben egyértelmű megállapításokat tettek arra, hogy a túlsúly, azaz a normál tartományú BMI-index nagy mértékű meghaladása következtében magasabb a kockázata a szívrohamnak, a stroke-nak és a magas vérnyomásos betegségek kialakulásának.

    A fizikai aktivitásról készült 2014-es tanulmány megmutatja, hogy azzal, hogy rendszeresen végzünk mérsékelt testmozgást, javíthatjuk a szív- és érrendszer állapotát, nem számít, hogy túlsúlyos-e az illető vagy a normál BMI-index tartományában mozog. Mindez kimutatja tehát, hogy túlsúlyosan is lehetünk fittek, ám érdemes figyelmet fektetni arra is, hogy több kalóriát égessünk el, mint amennyit beviszünk a szervezetünkbe, hogy fogyást is eredményezzenek az erőfeszítéseink.

    A harmadik kutatás, ami 2011-ben készült az étrend és a testmozgás összefüggéseit tanulmányozta, és világosan kimutatta, hogy az étrend megváltoztatása és a mellette végzett edzések hozzájárulnak ahhoz, hogy az elhízással kapcsolatos betegségek nehezebben, vagy egyáltalán ne alakuljanak ki.

    Összegzésül tehát: nem csak azzal válhatunk fitté, ha vékonyak és izmosak vagyunk, túlsúlyosan is tehetünk az egészségünkért. Figyelemmel kell tartanunk a BMI-indexünk alakulását, rendszeresen kell végeznünk mérsékelt testmozgásokat, változtatnunk kell a táplálkozásunkon és ügyelni arra, hogy lehetőleg ne vigyünk be több kalóriát, mint amennyit el tudunk égetni. A legjobb, ha vagy pont annyi kalóriát fogyasztunk, mint amennyit “elhasználunk”, vagy kevesebbet (kalóriadeficit), ha fogyni is kívánunk.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!