2022. szeptember 28. szerda
More

    3 sport, amivel átmozgathatod az izmaid 65 felett

    A mozgást nem az életkor függvényében kell végeznünk.

    Nem csak akkor kell testmozgásra adni a fejünket, ha fiatalok vagyunk, vagy épp közeleg a strandszezon, fontos, hogy idősebb korban is rendszeresen mozogjunk. Ez egy mindig aktuális téma, mai cikkünkben pedig három olyan mozgásformát hoztunk, amiket nyugodtan végezhetsz 65 éves kor felett is.

    1. Állóképesség fejlesztése

    Ez bizony nem arról szól, hogy testépítőket megszégyenítő súlyokat kell emelned. Saját testsúlyoddal dolgozz, súlyzók nélkül, hiszen itt már nem az a cél, hogy tömbös izomkötegeket építs magadra, hanem az izmok átmozgatását, az egészséged megóvását kell figyelembe venned. Ha szükségesnek érzed, nyugodtan keress fel egy személyi edzőt, aki segít a gyakorlatok helyes kivitelezésében.

    Talán nem is gondolnád, ámde a gyomlálás, ablaktisztítás és az egyéb ház körüli munkák is az állóképesség javításának hatáskörébe tartoznak, ezeknél úgyszintén az izmok dolgoznak.

    2. Kardió

    Nem, itt sem pont a futógépre kell gondolni, amik a konditermekben várnak ránk. Egy egyszerű sétával, biciklizéssel, kirándulással kiváló hatást érsz el időskorban is a szíved és az egészséged védelmében. Heti szinten 3-4 órát mozogj a szabadban akár barátokkal, az unokákkal vagy háziállattal.

    3. Keleti sportok

    A tai chi és a jóga jó választás, ha egy kicsit átmozgatnád magad és kikapcsolódnál. Nem csak a fizikai hogyléted javul, de a mentális állapotodban is fejlődést fogsz látni. Napi fél órával csodákat is művelhetsz, ha van hozzá elegendő kitartásod.

    A testi és lelki egészségedet befolyásolhatod rendszeres mozgással, mindegy, melyik fajtáját választod. A lényeg, hogy némi energia ráfordításával átmozgasd az izmaidat. Olyan betegségeket előzhetsz meg vele, mint a szívelégtelenség, a stroke, a 2-es típusú cukorbetegség, a magas vérnyomás és egyes daganatok. Mentálisan segít leküzdeni a stresszt, a depressziót, ezáltal javítja az életminőségedet.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!