2022. december 6. kedd
More

    Irány a szabadba! 10 sportmozgás tipp ősszel!

    Az ősz valójában sokkal ideálisabb időszak a szabadtéri edzésekre, mint a nyár, hiszen 35 fokban senkinek nincs kedve kilométereket futni – örülünk, ha otthonunk elég hűs, hogy ne olvadjunk el. Az időjárás, habár hidegebb, sokkal jobban kedvez a sportolóknak ősszel, csak ne felejts el megfelelően felöltözni hozzá!

    Íme tehát néhány olyan sport, amit ősszel is folytathatsz a szabadban!

    Jóga

    A jóga bárhol és bármikor ideális sport lehet számodra, de ősszel csak még varázslatosabbá válik a lehulló, színes falevelek között. A jóga nem csak fizikai, hanem lelki gyakorlatokat is kínál, amelyek segíthetnek a stressz és a szorongás csillapításában, amellett, hogy erősítik és rugalmasabbá teszik az izmokat. Ha még sosem jógáztál, akkor itt a tökéletes alkalom kipróbálnod – ráadásul nincs is nagy eszközigénye ennek a nagyszerű sportnak. Elég hozzá egy tornaszőnyeg, és máris indulhatsz a természetbe! 

    Kajakozás

    Ha van lehetőséged rá valahol a közelben, a kajakozás az egyik legjobb vízi sport, ami különösen ősszel válik igazán élvezetessé. E sport intenzív fizikai munkát követel meg, amely során az ember minden stresszét kiadhatja magából (amiből ilyenkor, az iskolakezdés, és a tél előtti munkahelyi készülődések idején bőven jut mindenkinek).

    A kajakozás első sorban az ember felső testét és központi izmait veszi igénybe. Habár intenzív, ez az őszi sport nem megerőltető a test számára, de elég ahhoz, hogy a pulzus felpörgetésével erősítse az ember szívét és érrendszerét. Na persze, a színes falevelek melletti evezés sem utolsó szempont ilyenkor.

    Terepfutás

    Ha szeretnél végre nap közben is a szabadban futni (a nyári reggelek és esték, illetve a benti futógép helyett), akkor irány a fák közé, hogy testközelből is megcsodálhasd színpompás átváltozásukat. A terepfutás, akárcsak a hagyományos futás, erősíti a szívet és a lábakat is, azonban az útvonalak egyenetlensége miatt az ember egyensúlyérzékét és központi erejét is fejleszti. Egy igazán hatékony és élvezetes őszi sport, ha minket kérdezel.

    Kérj meg tehát egy barátot (legyen akár két, akár négylábú), vagy vágj neki egyedül kedvenc útvonaladnak, csak vigyázz, hogy tudd, merre mész, és kerüld az igazán veszélyes ösvényeket!

    Kosárlabda

    Ha van a közelben egy park, ahol egy-két kosárpalánkot is felállítottak, akkor ezt is megcélozhatod barátaiddal némi őszi sportolás céljából. Akárcsak a foci, a kosárlabda is egy mozgásban gazdag csapatjáték, ami nem csak szórakoztat, hanem kalóriákat is éget. Nem utolsó szempont, hogy ehhez sincs szükség többre egy jó pár cipőnél és egy labdánál, amit beszerezhetsz.

    Túrázás

    Ha nem vonz a futás, akkor sem kell lemondanod a természet szépségeiről, csupán vissza kell egy kicsit venned a tempóból. Egy kiadós túrázás valójában hatékonyabb edzés lehet, mint egy látogatás a helyi edzőterembe – nem elég, hogy óránként 2,09 kJ-t égethetsz el vele, segíthet csökkenteni vérnyomást, a koleszterinszintet, a stroke veszélyét, illetve szív- és a cukorbetegség kialakulásának lehetőségét is. Kell ennél több ok?

    A túrázás szintén olyan őszi sport, amit érdemes társaságban csinálni!

    Kerékpározás

    Akár a leaszfaltozott utakon, akár a város melletti erdőben szeretsz kerékpározni, ősszel is érdemes rendszeresen felpattanod a nyeregbe. A kerékpározás egy nagyszerű őszi sport, ami szinte az egész testet átmozgatja, mégis kíméletes az ízületekkel. A megannyi pozitív egészségügyi hatás mellett jutalmad néhány igazán szemet gyönyörködtető látvány lesz.

    Szabadtéri edzőtábor

    Habár nem kifejezetten sport, egy jó szabadtéri edzőtábor remekül átmozgatja majd testedet. Ideális azoknak, akik némi iránymutatást igényelnek edzéseikhez, egy jó őszi edzőtábor a mozgás és a friss levegő intenzív, de emlékezetes ötvözete lehet.

    Kerti munka

    Ha szeretnéd összekötni a kellemeset a hasznossal, akkor kerékpár és futócipő helyett fogj csizmát, kapát, és irány a kert! Némi kiadós kerti munkával nem csak a portádat teheted csinosabbá (és készítheted fel később a télre), hanem kellően meg is dolgoztathatod testedet, miközben gereblyézel, ásol, ültetsz, vagy zsákokat hordasz a kertben. Már csak a temérdek guggolás miatt is megéri, amit ilyenkor megcsinálsz, csak ügyelj rá, hogy megfelelő testtartással végezd őket!

    Foci

    Ha sikerült kitakarítani az udvart és a kertet, akkor ideje kihasználni a rendelkezésre álló helyet a ház körül. Alakíts ki két kaput a telek két végében, és szerezz egy jó labdát, amit naphosszat passzolgathattok egymásnak barátaiddal. Jó levegő, jó társaság, jó edzés – gondoltad volna, hogy a futball is lehet őszi sport?

    Hegyi futás

    Ha egy igazán intenzív őszi sportra vágysz, akkor próbáld ki idén a hegyi futást. A koncepció pofonegyszerű: keress egy tetszőlegesen meredek emelkedőt (egy hegy vagy domb oldalában), és kezdj el felfutni rajta. Ha valami, akkor ez igénybe veszi majd a lábaidat, illetve a szív- és érrendszeri fittségedet, ráadásul nagyszerű erőedzés is egyben. Ne felejts el azonban időt hagyni a testednek a regenerációra, mert tényleg egy megerőltető tevékenység hegynek felfelé futni!

    Forrás: capetansport.hu

    Ez is érdekelheti:

    Miért fontos ősszel is a mozgás? – Életmódcentrum (eletmodcentrum.hu)

    Az optimális testmozgás: heti 2-3 ezer kalória – Életmódcentrum (eletmodcentrum.hu)

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!