2022. május 20. péntek
More

    Miért mozognak keveset az emberek?

    A rendszeres testmozgásnak a mindennapjaink alapvető részét kellene, hogy képezze. Ezzel szemben számtalanszor csak egy be nem váltott fogadalom, füstbe ment terv lesz az elhatározásból, miszerint mostantól rendszeresen fogsz edzeni. Jártál már így?

    Egy külföldi pszichológus szerint a testmozgásra többnyire úgy gondolunk csak, mint alakformáló tevékenységre, amennyiben pedig nem látjuk gyors és látványos eredményét, feladjuk. Pedig a testmozgás nem csak testileg, kinézetileg hat az emberre, hanem például elűzi a szorongás és a depresszió érzését, tehát lelkileg is jót cselekszel magaddal, ha mozogsz.

    A mozgás fiziológiai szempontból olyan reakciókat hoz létre a szervezetben, amelyeknek szorongáscsökkentő hatásuk van, pszichológiai oldalról pedig az edzések, testmozgások segítenek a jelenben maradni, nem fogsz a múlton rágódni és az aggodalmat is csökkentik a jövővel kapcsolatban.

    Testmozgás által új célokat tűzhetsz ki magadnak, fejlődsz testileg és lelkileg is, és még az önértékelésed is javulni fog általa.

    Gyakran azon csúszik el az edzésbe vetett tervünk, hogy egyszerűen nem tudjuk beleilleszteni a napunkba, nincs időnk. Egy dologról azonban általában megfeledkezünk: nem kell azonnal nagyban gondolkodni. Kezd először egy kisebb edzéssel, és utána, ha belefér az idődbe, mind az időbeli terjedelmét, mind a gyakorlatokat és az intenzitást is tudod növelni.

    Válassz az igényeidnek, a személyedek megfelelő sporttevékenységet, és tedd a céljaidat reális elvárások közé. Koncentrálj arra, hogy a mozgást rendszeressen, rutinszerűen iktasd a napjaidba. Ez persze nem azt jelenti, hogy minden nap feltétlenül el kell járnod sportolni, de határozd meg, hogy hány naponta, milyen sűrűen űzöd majd a tevékenységet.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!