2022. december 6. kedd
More

    Mikor együnk? Az egészséges táplálkozás napi beosztása

    Ebédelni valóban délben kell? Meddig ajánlott reggelizni, és mikor ér véget a vacsoraidő? A nap folyamán érdemes egyenletesen eloszlatni a kalóriabevitelt, így megelőzhetjük az elhízást és az energiaszintünket is egyensúlyban tarthatjuk. Ehhez pedig napi háromszori főétkezés javasolt, reggeli, ebéd és vacsora formájában.

    Mutatjuk, mikor érdemes megejteni ezeket az étkezéseket:

    Reggeli: 7-8 óra körül

    A nap legfontosabb étkezését legkésőbb délelőtt 10-ig érdemes elfogyasztani, mivel nem jó, ha nincs elegendő szünet két étkezés között. A reggelivel alapozzuk meg a napi energiaszintünket, ezért érdemes minél bőségesebbre szabni.

    Ebéd: 12-14 óra körül

    A legjobb, ha reggeli után 4 órával fogyasztjuk el az ebédet. Ez ugyanis elegendő idő arra, hogy megemésszük a korábban elfogyasztottakat, de nem túl sok ahhoz, hogy csökkenjen vércukorszintünk, ezáltal elfáradjunk.

    Vacsora: 18-20 óra körül

    A pihentető alvás érdekében nem érdemes teli hassal lefeküdni, ezért fontos, hogy minimum 2 órával a lefekvés előtt fogyasszuk el vacsoránkat. Ilyenkor érdemes figyelni arra is, mit eszünk. Hiszen a nehezen emészthető ételek megnehezíthetik az éjszakánkat.

    Forrás: blikk.hu

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!