2022. október 6. csütörtök
More

    Mi a különbség az aerob és az anaerob edzés között? – 2. rész

    Az anaerob fitnesz előnyei

    Az anaerob edzés egyik fő előnye a megszerzett edzettségi szint, amely jól átültethető a sportba. 

    „Ha focizol, teniszezel vagy netlabdázol, az anaerob edzés segíthet abban, hogy eredményt produkálj azokban a rövid sorozatos mozdulatokban, amikor a testednek gyorsan kell sprintelnie, szerválnia vagy reagálnia kell” – magyarázza Tooth.

    „Képzeld el, hogy sprintelszz egy buszhoz, játszadozol a gyerekeddel, vagy futsz, hogy elkapd az Amazon-szállítmányt – tested valószínűleg anaerob módon fog működni.”

    Az ilyen edzések nagy pszichológiai kihívást is jelentenek azoknak, akik hosszú ideig edzettek – teszi hozzá.

    „Ez a fajta edzés bizonyos ellenállási edzésstílusokat is kiegészít, mint például az olimpiai súlyemelést, ahol a mozdulatok nagy része erőmozgás, ami nagy erőt és sebességet foglal magában.”

    Aerob vs anaerob: melyik a jobb a zsírégetéshez?

    Amikor aerob edzést végzel, az ilyen típusú tevékenységek végrehajtásához szükséges készségek és erő általában kisebbek, mint amennyire szükség lenne az anaerob tevékenységek végrehajtásához.

    „Ezáltal az aerob tevékenységek elérhetőbbé és könnyebben betarthatóbbá válhatnak. Ez az oka annak, hogy a zsírégetés érdekében állandó aerob munkát javaslok, például kerékpározást, futást vagy úszást” – mondja Tooth.

    „Lényegében minden célhoz az a gyakorlat, amelyet valójában végzünk, a legjobb gyakorlat. Az anaerob edzést sokan pszichológiailag nagy kihívásnak tartják, ezért önbizalomhiány miatt kihagyják az edzést.”

    Ne feledd továbbá, hogy a táplálkozás nagy szerepet játszik a zsírégetésben. Miközben sok tanulmányban rájöttek, hogy a testmozgás nagy szerepet játszik a kilók eltolódásában, megfelelő táplálkozásra is szükség van. A kettő kombinálásával lehet a legjobb hatást elérni. 

    Vegyük például, hogyan jelent meg ez a metaanalízis a Journal of the Academy and Dietetics folyóiratban, amely azt találta, hogy hosszú távon a testmozgást diétával kombináló viselkedési súlykontroll programok tartósabb fogyáshoz vezethetnek egy éven keresztül, mint a diéta önmagában.

    Tooth egyetért, hozzátéve, hogy rendkívül fontos felismerni az étrendet, amikor a testösszetétel változásáról van szó:

    „A testmozgás és az étrendi változtatások kombinációja folyamatosan hatékonyabbnak bizonyult a pozitív testösszetételi eredmények elérésében, mint a testmozgás önmagában” – mondja.

    Ha szeretnél még néhány aerob gyakorlatot beiktatni a rutinodba, akkor fontold meg a legjobb edzőgépek használatát a fogyás érdekében, ha legközelebb edzőteremben jársz, ám az úszásnak is nagy előnyei vannak. Alternatív megoldásként érdemes több anaerob gyakorlatot beépíteni a fitneszbe, és előnyös lesz, ha időnként HIIT edzést választasz a zsírégetéshez vagy az otthoni ellenállási edzéshez a legjobb állítható súlyzókkal.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!