2022. október 6. csütörtök
More

    3 egyszerű vércukorszint-javítás a cukorbetegség kordában tartásához

    Jó hír: nem kell átalakítania az életét ahhoz, hogy kordában tartsa a cukorbetegséget. Egy új kutatás szerint néhány szórakoztató élvezet segítségével enni, inni és játszani is lehet, hogy jobb legyen a vércukorszinted. Íme három egészséges javaslat, amit kipróbálhatsz – köztük egy finom nassolnivaló, egy élvezetes edzés és egy alkoholos finomság.


    Rágcsálj két csokoládékockát

    Napi két csokoládékocka elfogyasztása minden egyes falatnál javítja a vércukorszintet. A Brigham Young Egyetem tudósai szerint a kakaó epicatechin monomerjei inzulin felszabadítására ösztönzik a hasnyálmirigyet, javítva a szervezet azon képességét, hogy a glükózt a véráramba juttassa. Ráadásul a csokoládé tele van magnéziummal, ami a Diabetes Care című szaklapban megjelent kutatás szerint akár 47 százalékkal csökkenti a cukorbetegség kockázatát. A trükk: Válassz legfeljebb 1 uncia cukormentes étcsokoládét, amely magasabb glükózszabályozó vegyületeket tartalmaz, és nem vált ki vércukorszint-emelkedést.

    Menj el hetente kétszer a bevásárlóközpontba

    Az egyik legmenőbb hely, ahová elmenekülhetünk egy forró napon, a bevásárlóközpont, és heti két alkalom (még ha csak kirakatnézegetésről is van szó) akár 25 százalékkal csökkenti a cukorbetegség kockázatát – derült ki a Diabetologia című folyóiratban megjelent tanulmányból. Lehet, hogy nem tűnik úgy, mintha edzésre készülnél, de a légkondicionált folyosókon való heti kétszeri, alig több mint egyórás sétálás könnyű módja annak, hogy aktív maradj, különösen a nyári meleg napokon. És ugyanezen brit tanulmány szerint már fél óra mozgás is érzékenyebbé teszi a szervezetet az inzulinra, ami akár 72 órán keresztül javítja a vércukorszint-szabályozást. Bónusz: A rendszeres könnyű mozgás 42 százalékkal csökkenti a szívroham esélyét.

    Kétszer koccints

    Ha hetente legalább kétszer egy pohár vörösborral vagy hűtött rozéval koccintunk a vacsora mellé, az 14 százalékkal csökkentheti a cukorbetegség kialakulásának kockázatát – derül ki a Tulane Egyetem kutatásából.

    A tudósok szerint a bor vörös vagy rózsaszín árnyalatát adó szőlőhéjban található polifenolok csökkentik a vércukorszintet, különösen, ha ételekkel párosítják. Hogyan? Csökkentik a véráramba kerülő glükóz mennyiségét, javítva az inzulinérzékenységet.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!