2022. augusztus 16. kedd
More

    A testtartás védelme: Amit a szülőknek tudniuk kell – 2. rész

    Ha kisgyermekek szülője vagy, könnyű alábecsülni, hogy a fizikai igénybevétel milyen hatással lehet a testtartásra. Az emelés, a cipelés és még a játék állandó terhelése is ismétlődő megterhelési sérüléseket okozhat.

    Ajánló   A testtartás védelme: Amit a szülőknek tudniuk kell – 1. rész


    Gyakori szülői tevékenységek, amelyek rossz testtartást okoznak

    Jármű be- és kirakodása

    Ha gyerekeid vannak, akkor felszerelésed is van. A babakocsik, gyermekülések és még a nehéz pelenkázótáskák napi többszöri ki- és beemelése is ismétlődő mozgásnak számít. Ugyanez vonatkozik a bevásárlásra is.

    Ha egy család számára vásárolsz, a csomagtartó valószínűleg minden egyes bevásárlás után teljesen megtelik. Gyakran előfordul, hogy a szülők mindent egy út alatt akarnak kipakolni és bejuttatni a házba, nehéz táskákkal terhelve a karjukat és a vállukat.

    Tippek a jármű biztonságos be- és kirakodásához

    Az alábbiakban bemutatunk néhány módszert, amely segíthet csökkenteni a testedre nehezedő terhelést, miközben zsonglőrködsz a családod élelmiszereivel, babafelszereléseivel és egyéb tárgyakkal:

    Legyél tisztában azzal, hogy mennyit cipelsz. Tegyél több utat az élelmiszerek kipakolásához. Lehet, hogy ez néhány plusz perc idődbe kerül, de ezzel a hátadat és a testtartásodat is kímélheted.

    A gyermeküléseket mindkét kezeddel magad előtt tartva hordozd. Annak érdekében, hogy ne terheld feleslegesen a hátad, vállad és karod, ne a tested egyik oldalán vagy az alkarodon hordozd.

    Próbáld meg összevonni a babafelszereléseket, amikor csak lehetséges. Vannak például olyan újabb modellek, amelyek babakocsivá alakítható autósülések, így minden utazásnál kevesebbet kell be- és kirakodni.

    Ajánló   Kell a gyerekeknek legjobb barát?

    Rendrakás a ház körül

    Egyszer a gyerekek elég idősek lesznek ahhoz, hogy összeszedjék a játékaikat, de amikor még kicsik, a szülők végzik a takarítást.

    Egy olyan ártatlan dolog, mint a lehajolás és a játékeszközök letakarítása a padlóról, megviselheti a hátadat, különösen, ha ezt egész nap csinálod.

    Tippek a ház takarításához

    Tartsd szem előtt a következő javaslatokat, amikor a gyerekek után takarítasz:

    Hagyd a gyerekeket olyan területen játszani, ahol nem kell folyamatosan rendet tenned. A játszószobában vagy a játéksarokban megengedhető, hogy rendetlenség legyen, és egy ideig az is maradjon.

    Amint képesek rá, a gyerekek szedjék össze a saját dolgaikat, és tegyék el a kijelölt helyükre. Már 18 hónapos gyerekek is elég idősek ahhoz, hogy egyszerű házimunkát végezzenek.

    Ajánló   Egész életen át tartó higiéniai szokások tanítása a gyerekeknek

    A mosás

    Ha több ruhát és ágyneműt kell kimosni, több nehéz szennyeskosarat kell cipelni. Ha van lépcső az otthonodban, ez az ízületek és a hát fokozott igénybevételét jelenti. Ha pedig textilpelenkát használsz, ez további három mosást jelenthet hetente.

    Tippek a mosáshoz

    Íme, néhány módszer, hogyan intézheted el a mosást anélkül, hogy túlságosan megterhelnéd a tested:

    Gyakrabban moss ruhát. A rendszeres ruhamosással elkerülheted, hogy extra nagy terheket kelljen cipelned.

    Kerüld a szennyeskosár túlterhelését. Lehet, hogy többször kell majd elpakolnod az összes ruhát, de ezzel potenciálisan megkímélheted magad a hát- és vállfájdalmaktól.

    Győződj meg róla, hogy a szennyeskosarak megfelelő méretűek a szennyes rakományhoz, hogy ne kelljen egy túlméretezett kosárral küszködnöd. Hordd őket megfelelően magad előtt, mindkét kezeddel.

    A cikk a következő bejegyzésben folytatódik.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!