2022. szeptember 27. kedd
More

    Erős gyulladáscsökkentő, ami a hosszú élettartamhoz kapcsolódik – Polifenolok (1. rész)

    A hosszú élettartam egy forró téma, amely az elmúlt néhány évben a világjárvány fényében még forróbbá vált. Sokan azok közül, akik különösen a hosszú, egészséges élet kutatásába fektettek be, természetesen a kék zónákban vagy a világ leghosszabb ideig élő régióiban élők életmódbeli szokásai felé hajlanak. Az egyik módszer, amelyet gyorsan elsajátíthatsz, ha szeretnéd növelni az élettartamod, azzal kezdődik, hogy a konyhát antioxidánsban gazdag összetevőkkel töltöd fel.


    Mik azok a polifenolok?

    A polifenolok olyan szerves vegyületek, amelyek elsősorban a növényekben találhatók, és amelyek számos egészségügyi előnnyel járnak a kognitív működés fokozásán és az immunrendszer erősítésében, illetve a krónikus betegségek megelőzésében. Ezek az erős vegyületek a legismertebbek antioxidáns és gyulladáscsökkentő tulajdonságaikról, amelyek segítségével a lehető legegészségesebb, legboldogabb és leghosszabb életünket élhetjük, és szerencsére sok kedvenc ételünkben megtalálhatók. Cristina Andrés-Lacueva, a Gyógyszerészeti és Élelmiszertudományi Kar professzora azt mondta: “A gyümölcsök, zöldségek és növényi alapú élelmiszerek nagyobb bevitele polifenolokat és más bioaktív vegyületeket biztosít, amelyek segíthetnek csökkenteni az öregedés miatti kognitív hanyatlás kockázatát.”

    A kutatások azt mutatják, hogy ezek az erős növényi vegyületek segítenek megakadályozni a szabad gyökök okozta károkat, az UV-sugárzást és még bizonyos típusú kórokozókat is – gomba -, és antibakteriális tulajdonságokkal is rendelkeznek. A polifenolok erősítik agyunkat, szívünket, immunrendszerünket és emésztőrendszerünket, így ezeknek a vegyületeknek a fogyasztása a magunk táplálásának elengedhetetlen összetevője. Több mint 8000 polifenol létezik, és négy fő kategóriába sorolhatók: flavonoidok, sztilbének, lignánok és fenolsavak.

    „Minden egyes növényi szín polifenolokból származik” – mondja Will Bulsiewicz, a Zoe amerikai orvosi igazgatója és a Fiber Fueled szerzője. – „Tehát a hosszú élettartamra eszünk, ha a növények sokféleségét építjük be az étrendünkbe.”

    Ha megtöltöd a tányérod különféle polifenolokban gazdag élelmiszerekkel, mind a négy kategóriában, az nemcsak holisztikus egészségjavító hatást biztosít, hanem számos más alapvető vitamint, ásványi anyagot és egyéb tápanyagot is kínál. Az alábbi, polifenolokkal teli élelmiszerek és italok bevitelének növelése növeli mind a négy típus bevitelét, és jó úton haladsz a legjobb közérzet felé.

    A következő cikkünkből kiderül az a 12 ételfajta, amelyek tele vannak polifenolokkal és hozzásegítenek a hosszú, egészségben gazdag élethez.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!