2022. május 20. péntek
More

    Ebben a sorrendben étkezz, hogy csökkentsd a vércukorszint-emelkedést

    Ha úgy érzed, túlterhel (vagy korlátoz) a gondolat, hogy csak vércukorszint-kiegyensúlyozott ételeket egyél, tévedsz. A szükségtelen glükóz-ugrások elkerüléséről van itt szó, amihez valójában olyan technikát is használhatsz, amely nem igényel étkezési korlátozásokat: csak egyél meghatározott sorrendben.


    A legjobb étkezési rend a vércukor egyensúly érdekében

    Valószínűleg azon töprengsz, hogy egy bizonyos sorrendben történő étkezés tényleg ekkora különbséget jelent? Nos, hagyjuk, hogy a kutatás önmagáért beszéljen: “A tudomány azt mutatja, hogy ha meghatározott sorrendben fogyasztod el az étkezés összetevőit, 75%-kal csökkentheted az étkezés glükózcsúcsát” – mondja Inchauspe. “Tehát pontosan ugyanazt az ételt eszed, de ennek sokkal kevesebb következménye van a szervezetedre.” Okos, nem? 

    Az ideális sorrend a következő:

    • Először a zöldségeket
    • Másodsorban a fehérjék és a zsírok
    • A keményítő és a cukor utolsó. 

    Kíváncsi vagy, hogy néz ez ki a gyakorlatban? Tegyük fel, hogy leülsz egy házi főtt ételhez, és a tányérodon van egy adag lazac, spenót és barna rizs, valamint egy szelet sütemény desszertként (a mediterrán diéta által ihletett édes finomságok egyikét ajánljuk). Inchauspe elmélete szerint először a spenótot, majd a lazacot, majd a rizst érdemes megenni, és a desszerttel befejezni az étkezést. 

    Ha viszont étteremben jársz, Inchauspe egy másik vércukorszint-hackelést javasol: Ne egyél kenyeret étkezés előtt. “Azok az emberek, akik éhgyomorra eszik a kenyeret, nagy glükózugrást okoznak” – magyarázza. – “Tehát mire befejezik a főételüket, egy hatalmas glükózroham kellős közepén vannak, és nagyon éhesnek érzik magukat, és sóvárognak további ételek után.” Ez nem azt jelenti, hogy teljesen ki kell hagynod a kenyérkosarat – ha megvárod, hogy a fehérje, zsírok és zöldségek mellé kerüljön, sokkal egyenletesebb lesz a glükózreakció. 

    Ha először a zöldségekről beszélünk, és még több vércukorszint-kiegyenlítő erőt szeretnél hozzáadni az otthon készített ételeidhez, próbálj meg egy jó minőségű zöldségport, amely jó rostforrást tartalmaz. Ez elősegíti az emésztést, és segít fenntartani az egészséges vércukorszintet. Tehát ha először eszel zöldségeket, az segíthet a vércukorszint állandó megőrzésében; de ha biozöldségeket szórsz a tetejére, az további glükózstabilizáló előnyökkel járhat.

    Ne feledd: A cukros italok, mint például az édesített tea, szintén befolyásolhatják a vércukorszintet. Tehát, ha édes italt szeretnél hozzáadni az étkezésedhez, mindenképpen a végére tedd, ne pedig étkezés előtt idd meg (ide tartoznak a természetes édesítőszerek is).

    Ajánló    Ezek az ételek tele vannak cukorral

    A vércukor-egyensúly érdekében stratégiailag nem csak attól kell függeni, hogy milyen ételeket eszel (bár van néhány vércukorszint-kiegyensúlyozó étel, amit érdemes megjegyezni). Ha egy bizonyos sorrendben étkezel, az egyszerre hasznos és alacsony szinten tartó módja annak, hogy elkerüld a vércukorszint-ugrást, mivel bármely étkezéshez alkalmazhatod. Ráadásul könnyen megjegyezhető: először a zöldségek, a második a fehérje és a zsírok, a keményítő és a cukor az utolsó.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!