Ahány légitársaság, repülési idő, jegyfajta, járat és osztály, annyiféle kiszolgálás jár ma már az utasoknak a fedélzeten. A fapados járatok megjelenése és a puritán fedélzeti ellátás divatba jötte ellenére – sőt, talán éppen azért – ma is fontos része a catering színvonala egy-egy légitársaság megítélésének.
A charterjáratok és a fapadosok más megítélés alá esnek. A menetrend szerinti Malév-járatok esetében 60 perces vagy annál rövidebb repülési idő esetén szendvicset és üdítőt szolgálnak fel – olvasható a Business Traveller című turisztikai magazinban.
Ha a repülési idő 60 és 120 perc közötti, akkor szendvicset, tartalmasabb desszertet és italt kínálnak. Ha két óránál tovább tart a légi út, akkor hidegtálas szerviz, desszert, üdítő, sör, bor, no meg természetesen kávé és tea jár.
A kiemelt európai járatokon – Brüsszel, London, Párizs -, illetve 3 óránál hosszabb repülés esetén a magyar nemzeti légitársaság meleg ételt kínál. Itt a szerviz is más, azaz kétfázisú: először az ételt szolgálják fel, majd külön tálcán a kávét és a desszertet. A filmvetítés alatt movie snacket, azaz ropogtatnivalót is kapnak az utasok.
Más az étlap a téli, és a nyári menetrend idején. A business osztályon fél év alatt négy ciklusban, a turistaosztályon pedig kettőben változnak a fogások.
Egy ciklusban egyszerre százféle ételvariáció létezik, figyelembe véve a diétás és vallási étrendeket, az ünnepeket és egyes szakmai előírásokat.
Újabban többféle könnyű menüsort, salátát, zöldséges köretet készítenek a tálcákra, a sertéshús kiváltására pedig előtérbe kerültek a szárnyasok.
Forrás: MTI