2022. szeptember 27. kedd
More

    Az izmok nyújtásának fontossága

    A bemelegítés és a nyújtás ugyanúgy az edzés részei, mint maga a testmozgás, mindegy, milyen típusú sportot végzel. Megakadályozza az izmok rövidülését, rugalmatlanságát és sérüléseit.

    Mint minden, ez is a rendszerességen alapul. Ha minden edzésed végén nyújtasz, az izmaid hálásak lesznek. A nyújtást is óvatosan kell csinálni, mert egy rossz lenyújtással kárt tehetsz az izmaidban, valamint nem mindegy az sem, mennyire nyújtod meg az izomrendszert. Ha fájdalmat érzel nyújtás közben, kicsit visszább kell engedned magad, mert a legjobb nyújtások jó érzéssel kell, hogy eltöltsenek.

    Sokan akkor kezdenek nyújtani, ha már fáj valamilyük. Ugyan ez megoldás lehet a fájdalomra, de jobb a megelőzés. Az izomzatod amiatt is fájhat és merev érzetet kelthet, ha nincs kellőképp megdolgoztatva. Például, ha te minden nap a combod elülső izmaira dolgozol és nyújtasz, de a hátsókra nem, az elülső izmaid megnyújnak, a hátsók viszont megrövidülnek. A legjobb, ha ezeket egyensúlyban tartod és nem hagyod, hogy bármelyik is megrövidüljön, mert az esztétikai, tartási és más egyéb problémákat okozhat.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!