2022. szeptember 27. kedd
More

    Az olivaolaj egészségesebb, mint a telített zsírok?

    Természetesen az egyszeresen telítetlen zsírok, például az olívaolaj egészségesebb választás, mint a telített zsírok. Te is így gondolod? Had lepjünk meg! Az, hogy „egészségesebb”, mint a telített és hidrogénezett zsírok, nem jelenti azt, hogy ha többet adunk belőlük az étrendünkbe, akkor egészségesebbek leszünk.

    Az emberi szervezetnek nincs alapvető szüksége az egyszeresen telítetlen zsírokban vagy telített zsírokban gazdag olajok fogyasztására. Az egyetlen zsír, amely szervezetünknek nélkülözhetetlen a többszörösen telítetlen zsírok (az omega 6 és az omega 3 is), és kalóriánk legfeljebb 2-4%-a származhat ebből a két többszörösen telítetlen zsírsavból. Az olívaolaj nagyon rossz omega-3 forrás. Hét uncia olívaolajat kell meginnod, hogy elegendő omega 3 zsírsavat kapj. Hét uncia olívaolaj 1800 kalóriát és 30 gramm telített zsírt jelent (igen, az olívaolajat alkotó zsír egy százaléka telített, és az olívaolajban sokkal magasabb a telített zsír, mint az esszenciális többszörösen telítetlen zsírokban.)

    Érdekes módon néhány évvel ezelőtt az American Heart Association lecsökkentette a telített zsírok ajánlott bevitelét a naponta elfogyasztott összes kalória legfeljebb 7%-ára. Az olívaolaj 14%-ban telített zsír. (Az átlagos amerikai körülbelül 14%-ban telített zsírt fogyaszt.) Tehát ha sok olívaolajat használsz az ételedhez, nehéz lenne 14%-nál kevesebb telített zsírt betartani, ami azt jelenti, hogy az artériák az AHA által javasolt telített zsírok határértékének dupláját vetik alá.

    Szóval, az olívaolaj jobb, mint a vaj? Igen. De jó-e önmagában? Nem.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!