2022. október 6. csütörtök
More

    Mi a személyes higiénia és milyen típusai vannak?

    A személyes higiénia az, ahogyan gondoskodsz a testedről. Ez a gyakorlat magában foglalja a fürdést, a kézmosást, a fogmosást és így tovább.

    Minden nap több millió külső baktériummal és vírussal kerülsz kapcsolatba. Megmaradhatnak a testeden, és bizonyos esetekben megbetegíthetnek. A személyes higiéniai gyakorlatok segíthetnek neked és a környezetedben élőknek a betegségek megelőzésében. Segíthetnek abban is, hogy jól érezd magad a megjelenésedben.

    A személyes higiénia típusai

    Mindenkinek más az elképzelése a személyes higiéniáról. Ezek a fő kategóriák hasznos kiindulópontot jelentenek a helyes higiéniai szokások kialakításához:

    WC higiénia

    A mosdó használata után moss kezet. Dörzsöld át szappannal 20-30 másodpercig, és ügyelj arra, hogy az ujjaid között, a kézfejed alatt és a körmeid alatt is tisztítsd meg. Öblítsd le meleg vízzel, és szárítsd meg tiszta törülközővel. Ha nincs folyóvizünk vagy szappanunk, akkor az alkohol alapú kézfertőtlenítő is beválik. Használj legalább 60 százalékos alkoholt.

    Zuhanyozás higiénia

    A személyes preferenciák megszabhatják, hogy milyen gyakran szeretnél zuhanyozni, de a legtöbb ember számára előnyös, ha legalább kétnaponta tisztálkodik. A szappanos zuhanyozás segít eltávolítani az elhalt hámsejteket, baktériumokat és olajokat. Hetente legalább kétszer hajat is kell mosnod. A haj és a fejbőr samponozása segít eltávolítani a bőr lerakódásait, és véd a zsíros maradványoktól, amelyek irritálhatják a bőrt.

    Köröm higiénia

    Vágd le rendszeresen a körmöd, hogy rövid és tiszta legyen. Körömkefével vagy törlőkendővel dörzsöld át őket, hogy eltávolítsd a lerakódásokat, a szennyeződéseket és a baktériumokat. A körmök rendbetétele segít megelőzni, hogy a kórokozók a szájba és más testnyílásokba kerüljenek. Kerüld a körömrágást is.

    Foghigiénia

    A jó fogászati ​​higiénia nem csak a gyöngyházfehér fogakról szól. A fogak és az íny ápolása okos módszer az ínybetegségek és fogszuvasodás megelőzésére. Naponta legalább kétszer 2 percig moss fogat. Igyekezz ébredés után és lefekvés előtt elintézni ezt, ha teheted, minden étkezés után mosd meg. Naponta használj fogselymet a fogaid között, és kérdezd meg fogorvosodat az antibakteriális szájvíz használatáról. Ez a két lépés segíthet megelőzni a fogszuvasodást és megszüntetni azokat a zsebeket, ahol a baktériumok és a kórokozók felhalmozódhatnak.

    Betegségi higiénia

    Ha nem érzed jól magad, tegyél lépéseket annak érdekében, hogy elkerüld a kórokozók terjedését másokra. Ez magában foglalja a száj és az orr eltakarását tüsszentéskor, a közös felületek antibakteriális törlőkendővel való letörlését, valamint az edények vagy elektronikai eszközök közös használatának elkerülését. Ezenkívül azonnal dobd ki a szennyezett szöveteket.

    Kézhigiénia

    A kezeiden lévő baktériumok könnyen bejuthatnak a testedbe a szájon, az orron, a szemen vagy a fülön keresztül. Mosd meg a kezed, amikor az ételt kezeled, mielőtt eszel, ha a szemetet kezeled, amikor tüsszentesz, és, ha bármikor megérintesz egy állatot. Hasonlóképpen mosd meg a kezed, miután kicserélted a baba pelenkáját, segítesz valakinek megtisztítani magát, vagy amikor vágást vagy sebet tisztítasz.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!