2022. július 5. kedd
More

    Az olívaolaj és az LDL-koleszterin szint

    A polifenolok és az olívaolaj –>

    Azt gondolnánk, hogy az olívaolaj csökkenti a „rossz” LDL-koleszterin szintjét, pedig a valóságban az olívaolaj önmagában nem csökkenti azt.

    Szinte minden olyan vizsgálatban, amely azt akarta kimutatni, hogy az emberekben vagy az állatokban csökkent a rossz LDL-koleszterin szintjét az olívaolaj használatának megkezdése után, az alanyok olívaolajat használtak más étkezési zsírok, gyakran telített zsírok, például vaj, kókuszolaj vagy disznózsír helyett. Nos, természetesen az LDL-koleszterinszint alacsonyabb lesz, ha olívaolajjal helyettesítjük a vajat.

    A tény azonban az, hogy ha az olívaolajat az étrendedben babra cseréled (kalória a kalóriáért), az olívaolajjal dúsított étrend jelentősen magasabb LDL-koleszterinszintet eredményez, mint a babban gazdag étrend. Ez azt jelenti, hogy az olívaolaj növeli az LDL-koleszterint? Nos, igen, a babhoz képest, de a vajhoz képest csökkenti azt.

    Tehát a lényeg, hogy nem az olívaolaj hozzáadása az étrendhez csökkenti az LDL-koleszterinszintet, ha helyettesíti a vajat, a zsírt vagy a kókuszolajat, sokkal inkább az artériákat eltömítő zsírok és az LDL-koleszterin kivonása, ami növeli a telített zsírokat, transzzsírokat és/vagy koleszterinszintet.

    Pontosan ezt állítja az Élelmiszer- és Gyógyszerügyi Hivatal által engedélyezett hivatalos egészségre vonatkozó állítás.

    Sajnos azonban, amit általában hallunk a médiában és látunk az olívaolajos üvegeken, az csak az „egészséges szív” felirat. Elmúlt az FDA számos minősítője. Gyakorlatilag eltűnt az igazság.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!