2022. május 17. kedd
More

    Egészségügy – Édességet tudatosan kisgyerek kortól

    Az édességfogyasztás aranyszabályait fokozatosan és következetesen kell tanulni még a felnőtteknek is, a szülő azonban személyes példamutatással könnyebben ránevelheti gyermekét az egészséges táplálkozásra – olvasható a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének Táplálkozás és Tudomány című hírlevelében.

    Iskolás kortól a legtöbb gyerek megérti, mi az édesség szerepe a táplálkozásban, miért kell kerülni túlzott fogyasztását, miért káros, ha ebéd előtt eszi meg a csokit, és emiatt nem fogyasztja el a főtt ételben található értékes tápanyagokat.

    A gyerekek táplálkozása kezdetben pépesített zöldségből, gyümölcsből áll, és csak fokozatosan vezetjük be őket az egyéb ízek világába. Az édességfogyasztás legfontosabb alapszabálya, hogy soha ne helyettesítsen étkezést, ez alól a tejdesszert (pl. puding, krémtúró, joghurthab) és a gyümölcsös desszert kivétel lehet.

    Manapság az egészséges táplálkozás ürügyén egyre több szó esik arról, hogy fontos vezérelv a változatosság – ugyanez érvényes a gyerekek édességfogyasztására is. A puding, joghurtfélék mellett időnként csokoládét, müzliszeletet, kekszet is kínálhatunk. A kekszek között találhatók már teljes kiőrlésűek, amelyek a gabonákra jellemző értékes anyagokat (rostot, vitaminokat, ásványi anyagokat) is tartalmazzák.

    A cukorkák hátránya a csokoládéval szemben, hogy cukrot és valamilyen színezékanyagokat tartalmaznak, miközben az utóbbiban megtalálhatók az immunrendszer működését segítő antioxidánsok, valamint a szervezet számára fontos ásványi anyagok (kálium, kalcium, magnézium, réz) is. Egyes fogorvosok véleménye szerint a csoki zsírtartalma a fogszuvasodás kialakulásának veszélyét is csökkentheti.

    Forrás: MTI

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!