Az immunitást erősítő élelmiszerek jót tesznek a környezetnek?
Dr. Ayesha Tulloch, a tanulmány másik szerzője szerint az általánosan ajánlott „immunitást erősítő” élelmiszerek átlagos környezeti hatása általában alacsonyabb, mint a ritkán ajánlottaké.
„Mindegyik ajánlott élelmiszer esetében meghatároztuk, hogy egy adag mezőgazdasági termelése hogyan befolyásolta ötféle környezetromlást: üvegházhatású gázok kibocsátását, földhasználatot, a szűkösséggel súlyozott édesvízhasználatot, valamint a talaj savasodását és az eutrofizációt két globális tanulmány adatai alapján” – magyarázza Dr. Tullock.
Azt találták, hogy a leggyakrabban ajánlott „immunitást erősítő” élelmiszerek egy adagjának elfogyasztása kisebb hatással lenne az üvegházhatású gázok kibocsátására és a földhasználatra, és kisebb egészségügyi kockázatot jelentene a kevésbé ajánlott élelmiszerekhez képest.
Ugyanez azonban nem igaz a vízi környezetre gyakorolt hatásra, az élelmiszerek előállításához használt vegyszerek és édesvíz miatt. A vízre gyakorolt hatás nagyobb volt az ajánlottabb élelmiszerek esetében, mint azok, amelyek ritkábban szerepelnek az online listákon a műtrágya elfolyása, a szennyezés és a túlzott készletek miatt.
A leginkább ajánlott élelmiszerek közül sem mindegyik követi ezt a mintát. A tojás, a joghurt és a baromfi mind bekerült az első 20 közé, annak ellenére, hogy a kutatók azt találták, hogy ezeknek van a legrosszabb egészségügyi hatása a betegségek kockázatára. Ezek az élelmiszerek a környezeti hatás szempontjából is rosszul teljesítenek.
A kutatók szerint az ilyen pillanatok, amikor a közvélemény érdeklődik az élelmiszer-egészségügyi és környezeti hatások iránt, tökéletes alkalom az emberek oktatására.
„A lakosság felhatalmazása az étkezési szokások és az élelmiszer-fogyasztás fenntarthatóbb gyakorlatokra való megváltoztatására bonyolult, és megközelítések kombinációját igényli, és ebben a keverékben nem szabad figyelmen kívül hagyni az online információkat” – mondja Gallegos professzor.
„Válság idején, amikor az emberek nagyobb valószínűséggel keresnek információt, lehetőség nyílik arra, hogy online kapcsolatba lépjenek a nyilvánossággal, és felhívják a figyelmet a jótékony viselkedésmódosításokra.”