2022. december 6. kedd
More

    Nő vagy, akinek “túl sok” hasi zsírja van? Íme, hogyan lehet leadni

    Túl sok a hasad zsírja? A szakértők elmagyarázzák, mit kell tenni ellene. 


    Ide-oda felszedni néhány kilót normális és nem is olyan nagy baj, de amikor a derékbőség kezd tágulni, és kinövöd a ruháid, a túlsúly komoly egészségügyi problémává válhat. A hasi zsír egészségtelenebb, mint gondolnád, mert a zsigeri zsír raktározódik el, ha túl sok kalóriát fogyasztasz és kevés a fizikai aktivitás. Veszélyes, mert a zsigeri zsír mélyen a hasadban található, és bár nem látod, a létfontosságú szerveidet körülveszi, és olyan súlyos egészségügyi problémákkal is összefüggésbe hozható, mint a stroke, egyes rákos megbetegedések, a 2-es típusú cukorbetegség és még sok más. A jó hír az, hogy ha elveszíted a hasi zsírt, akkor a zsigeri zsír is elveszik!

    A Health beszélt Megan Mescher-Cox-szal, a DO Board belgyógyászati, életmódgyógyászati ​​és elhízási szakemberrel a Dignity Health St. John’s Hospital-ból, aki elmagyarázza, hogyan lehet megszabadulni a hasi zsírtól. Olvass tovább – és hogy biztosítsd a saját és mások egészségét, ne hagyd ki ezeket a biztos jeleket.

    Hogyan mérjük meg pontosan a hasi zsírt?

    Dr. Cox elmagyarázza: “Legtöbbünk a derékbőséget tekinti a hasi zsír jelzőjének. A nőknél a 35 hüvelyk feletti derékbőség egészségtelen mennyiségű hasi zsírnak számít. A legegyszerűbb módja annak mérésére, hogy fogj egy rugalmas mérőszalagot, és tartsd az egyik oldalát a köldöködnél, körbehurkolva a testeden. Fontos, hogy a köldök szintjén mérj.”

    Miért egészségtelen a felesleges hasi zsír?

    Dr. Cox azt mondja: “A hasban felhalmozódó zsír erősebben kapcsolódik az egészségügyi problémákhoz, nevezetesen a szívbetegségekhez, a 2-es típusú cukorbetegséghez és a májzsírosodáshoz. A hasüregben lévő zsír, zsigeri zsír (más néven “hasi zsír”) metabolikusan aktív – hormonokat és gyulladásos faktorokat szabadít fel. Ezek a hormonok és gyulladásos faktorok több gyulladáshoz vezetnek, ami zavaró tényező többek között a szívbetegségek és a cukorbetegség kialakulásában.”

    A stressz elkerülése és a rendszeres ellazulás

    “Testünk különböző szintű hormonokat fog termelni külső ingerekre válaszul” – állítja Dr. Cox. “Ha olyan életet élünk, ahol gyakran vagyunk stresszesek, akkor a stresszhormon kortizol szintje megemelkedhet. Ez több hasi zsír képződését eredményezheti. Hasonlóképpen, ha nincs időnk rendszeresen pihenni, akkor a kortizolszint is emelkedni fog. “

    Végezz rendszeres testmozgást

    A Centers for Disease Control and Prevention azt javasolja, hogy hetente 150 percet mozogj, Dr. Cox pedig azt mondja: “Ez segít az izomépítésben, ami növeli az ember alapvető anyagcseréjét. Ez segít a zsír lebontásában még akkor is, ha az ember nem dolgozik. Ebben különösen jó a súlyemelés vagy más izomépítő gyakorlat.”

    Növeld a rostbevitelt

    Dr. Cox szerint “a rostbevitel fordítottan korrelál a derékmérettel és a hasi zsírral. Más szóval, minél több rostot vesz fel valaki, annál alacsonyabb a derékvonala és a hasi zsírtartalma átlagosan. Ennek számos oka van. de különösen figyelemre méltó, hogy a rostok lehetővé teszik a bélben lévő baktériumok számára, hogy védőréteget képezzenek, amely fizikailag meggátolhatja a zsír és a koleszterin felszívódását az étrendből.

    A rostok segítenek stabilizálni az inzulin hormon szintjét, és amikor az inzulinszint stabilabb kisebb az esély a hiperinzulinémiára. Az inzulin egyik feladata, hogy segítse a cukor raktározását, ezáltal növelje a zsírt és különösen a hasi zsírt. Ráadásul a rostban gazdag ételek jellemzően egészségesebbek – zöldségek, gyümölcsök, bab, lencse és teljes kiőrlésű gabonák – olyan élelmiszerek, amelyek szintén koleszterinmentesek és alacsony zsírtartalmúak.”

    Hagyd abba az ultra feldolgozott élelmiszerek, a magas zsírtartalmú ételek és a cukros italok fogyasztását

    Dr. Cox azt mondja: “Ez segít csökkenteni a hasi zsír képződését azáltal, hogy csökkented azoknak az élelmiszereknek a mennyiségét, amelyek nagyban hozzájárulnak a hasi zsírképződéshez. Ezek az élelmiszerek gyulladást, zsírt, koleszterint és jelentős kalóriákat okoznak, amelyeket el kell raktározni a szervezetben, és tovább serkentik a hasi zsírképződést.”

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!