2022. augusztus 16. kedd
More

    A koffeinfüggőség magyarázata és az árulkodó jelek, ha túl sokat iszol – 2. rész

    Ajánló   A koffeinfüggőség magyarázata és az árulkodó jelek, ha túl sokat iszol – 1. rész


    Milyen egyéb kockázatai vannak a koffeintartalmú italoknak?

    A koffeintartalmú italok nem csak a koffein miatt, hanem más összetevőik miatt is árthatnak.

    Victoria Taylor, a British Heart Foundation dietetikusa szerint: “A cukor, a szirupok, a teljes tej, a telített zsír és a tejszín olyan kalóriákat adnak hozzá, amelyek súlygyarapodást okozhatnak és növelhetik a koleszterinszintet”.

    Mi tehát az ésszerű koffeinmennyiség?

    Victoria szerint a megfelelő mennyiség meglepően elenyésző, körülbelül napi négy-öt csésze tea vagy kávé elfogadható.

    Azt mondja: “A kutatások azt mutatják, hogy ez a koffeinfogyasztási szint nem lehet káros a szív egészségére, nem befolyásolhatja a koleszterinszintet vagy a szívritmust”.

    Az NHS azonban rámutat, hogy: “A koffein egyes emberekre jobban hat, mint másokra, és a hatás attól is függhet, hogy általában mennyi koffeint fogyasztunk.”

    Ami az energiaitalokat illeti, egy átfogó felülvizsgálat szerint az embereknek nem szabadna napi 400 ml-nél többet fogyasztaniuk.

    Ajánló   Mit szeretnének az orvosok, ha a betegek tudnának a koffein hatásáról? – 1. rész

    Hogyan csökkenthetjük a koffeint egészséges szintre?

    Ha azt tervezed, hogy csökkented a koffein fogyasztását, akkor talán jobb, ha ezt lassan teszed, például napi fél csészével csökkented a beviteled egy hétnapos időszak alatt.

    Az NHS koffeincsökkentési tájékoztatója szerint ez lehetővé teszi, hogy elérd azt a szintet, amikor hetente kevesebb mint öt koffeintartalmú italt fogyasztasz.

    Egy másik lehetőség az alacsony koffeintartalmú teára és kávéra, gyümölcs- vagy gyógyteákra, illetve más típusú italokra való átállás, mondja az NHS Eatwell útmutatója.

    Az egészséges koffeinszint a szervezetben a Mayo Clinic szerint bizonyos előnyökkel jár, többek között némi védelmet nyújt a:

    • A 2. típusú cukorbetegség ellen
    • Parkinson-kór ellen
    • Májbetegségek (beleértve a májrákot is) ellen
    • Szívroham és szélütés ellen.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!