2022. július 1. péntek
More

    Szedd ezt a 7 vitamint, ha hosszabb, vastagabb hajat szeretnél – 2. rész

    Az Amerikai Bőrgyógyászati Akadémia Egyesület szerint normális, ha naponta 50-100 hajszálat hullatunk. Ha azonban rendszeresen több hajhullást tapasztalsz, más tényezők is okozhatják. A hajhullás következménye lehet a genetika, az egészségügyi állapotok, a stressz és a vitaminhiány.

    Ajánló   Szedd ezt a 7 vitamint, ha hosszabb, vastagabb hajat szeretnél – 1. rész


    D-vitamin

    A D-vitamin hiánya olyan hajhullási állapotokhoz vezethet, mint az alopecia, a női hajhullás és a túlzott hajhullás. Ezeket a hiányállapotokat inkább a 65 éves és idősebb embereknél találod meg.

    A D-vitamin-bevitel növelése érdekében beiktathatsz az étrendedbe zsíros halat, csukamájolajat, dúsított élelmiszereket (gabonapelyhek, tojás, kenyér, joghurt) és gombát. Alternatív megoldásként elkaphatsz néhány déli napsugarat.

    Felnőttek számára 600 NE D-vitamin az ajánlott adag. A túl sok D-vitamin szedése hányingert, fogyást, dezorientáltságot és szívritmuszavarokat okozhat.

    E-vitamin

    Az E-vitamin ugyanolyan antioxidáns hatású, mint a C-vitamin.  Ez azt jelenti, hogy a szabad gyökök elektronszintjének kiegyensúlyozásával képes megfékezni az oxidatív stresszt. Az E-vitamin hiányára érzékenyebbek közé tartoznak az olyan egészségügyi betegségekben szenvedők, mint a Crohn-kór vagy a cisztás fibrózis.

    Az E-vitamin hatékony módszer a hajhullás kezelésére. Egy kis tanulmány kimutatta, hogy az E-vitamin-kiegészítőket nyolc hónapon keresztül szedő embereknél 34,5%-os növekedést tapasztaltak a hajnövekedésben. E-vitamin megtalálható a napraforgómagban, a spenótban, az avokádóban és a mandulában is.

    Ha a pótlást tervezed, az ajánlott napi adag 15 milligramm.

    Ajánló   Miért vékonyodik a hajad az életkor előrehaladtával, és mit tehetsz ellene?

    Vas

    A vas a szervezet vörösvértestjeiben található fehérje, a hemoglobin termelését segíti elő. Ezek a sejtek oxigént juttatnak el a testben található sejtekhez, segítve azok javítását és növekedését. A vashiány hajhulláshoz vezethet, amire a nők a legérzékenyebbek.

    A vasat olyan élelmiszerekben találod meg, mint a tojás, a vörös hús, a lencse, a spenót, az osztriga és a kagyló. Ha orvosod ajánlja, szedhetsz vaspótlót is.

    Az ajánlott napi vasbevitel 45 mg. Ne feledd, hogy a túl sok vas bevitele székrekedést, gyomorfájást és hányást okozhat.

    Cink

    A cink elősegíti a haj növekedését, és jól tartja a tüszőket körülvevő olajmirigyeket. Ha cinkhiányban szenvedsz, hajhullást tapasztalhatsz. A cinkhiányra leginkább hajlamosak a túlzott alkoholfogyasztók, a Crohn-betegek, a terhes vagy szoptató nők és a krónikus vesebetegek.

    A cinket számos gyakori élelmiszerben, például marhahúsban, spenótban, búzacsírában, tökmagban, osztrigában és lencsében találhatjuk meg. A vas ajánlott napi adagja férfiaknál 11 mg, nőknél 8 mg. A túl sok szedés étvágytalanságot, görcsöket és fejfájást eredményezhet. Emellett csökkentheti a jó koleszterinszintet is.

    Ajánló   Vissza lehet fordítani az őszülést?

    Mennyi ideig tart a hajnövesztő vitaminok hatása?

    A hajkiegészítők nem egyik napról a másikra történő megoldások. Hónapokba telhet, mire kis javulást fogsz észrevenni. Ne feledd, hogy a siker aránya függ a hajhullás okától, az étrendedtől, a genetikától és egyéb tényezőktől.

    A lényeg

    A vitaminok helyreállíthatják a sérült hajat, megakadályozhatják annak idő előtti öregedését, csökkenthetik a hajhullást, valamint javíthatják a növekedést és a volument. Azonban nem jelentenek egy az egyben megoldást. Ha hajhullásod stresszes környezetből, alapbetegségből vagy genetikából ered, konzultálj orvosoddal, mivel ő össze tud állítani egy célzott kezelési tervet, amely tartalmazhat vitaminokat is.

    Az ebben a cikkben szereplő információk kizárólag oktatási és tájékoztatási célokat szolgálnak, és nem minősülnek egészségügyi vagy orvosi tanácsadásnak. Mindig fordulj orvoshoz vagy más szakképzett egészségügyi szolgáltatóhoz bármilyen egészségügyi állapottal vagy egészségügyi célkitűzéssel kapcsolatos kérdéssel kapcsolatban.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!