2022. december 4. vasárnap
More

    Hogyan tartsuk fenn az egészséget?

    A fogyasztók továbbra is többet akarnak költeni olyan termékekre és szolgáltatásokra, amelyek javítják az egészséget, a fittséget, a táplálkozást, a megjelenést vagy az alvást. Ha máshol nem lehet, az otthonukban.


    Ma a fogyasztók az egészséget tágabb és összetettebb spektrumon értelmezik, ideértve nemcsak a mozgást és az egészséges táplálkozást, hanem az általános testi-lelki egészséget és megjelenést. Amikor a McKinsey kutatói arra kérték a fogyasztókat, hogy magyarázzák el az egészséget, hat dimenziót azonosítottak: kifogástalan egészség, jó erőnlét, egészséges táplálkozás, nagyszerű mozgás és kozmetika, minőségi alvás és mentális stresszoldás.

    A preferenciákban azonban vannak különbségek, például a japánok a megjelenést részesítik előnyben, míg a németek a fitneszt. Brazíliában és az Egyesült Államokban a válaszadók elsősorban a mindfulnessre vagy a pszichoterápiára összpontosítottak, míg Kínában és az Egyesült Királyságban a táplálkozás volt a fő hangsúly. A wellness szerelmesei jellemzően magas jövedelműek, akik aktívan követik a márkákat a közösségi médiában, nyomon követik az új termékek bevezetését, és nyitottak az innovációra. Előnyben részesítik azokat a márkákat, amelyek környezeti szempontból fenntarthatóak és tiszta vagy természetes összetevőket tartalmaznak (és hajlandóak többet fizetni értük). Sokan közülük árérzékeny fogyasztók, és vásárlás előtt alaposan összehasonlítják a funkciókat és az előnyöket a legjobb ár elérése érdekében.

    Elemzők becslése szerint a globális fürdőpiac értéke meghaladja az 1,5 billió dollárt, ami évente 5-10 százalékos növekedést jelent.

    A fogyasztói érdeklődés és a vásárlóerő emelkedése hatalmas lehetőségeket kínál a vállalatoknak, még az új belépőknek is. A Covid-válság alatti leállást vagy visszaesést követően az egészségügyi kiadások várhatóan ismét élénkülni fognak. Ezzel párhuzamosan a piac egyre zsúfoltabbá válik, ezért a cégeknek komoly stratégiai döntéseket kell hozniuk azzal kapcsolatban, hogy mivel és hogyan versenyeznek versenytársaikkal.

    A világjárvány előtti adatok azt mutatják, hogy 2017 és 2019 között minden egészségügyi ágazatban magas volt a növekedés, ami szinte minden ágazatban rekordszintet ért el. Az egészséges gazdaság éves összevetésben 6,6%-kal nőtt ezekben az években, ami jelentősen meghaladta a világgazdasági növekedést (4%).

    A Global Health Institute (GWI) iparágvezető elemzője szerint 2017 és 2019 között Ázsia csendes-óceáni térsége volt az egyik leggyorsabban növekvő egészségügyi piac (8,1%), a világjárvány idején a legkisebb, 6-4%-os zsugorodás mellett. Amerika volt a hőforrások régiója, ahol a leggyorsabb, 8,4%-os növekedést produkált ugyanebben az időszakban, de a világjárvány súlyosan érintette a régiót, 13,4%-os visszaeséssel. Az ázsiai és csendes-óceáni térség tavaly megelőzte Észak-Amerikát, de még mindig itt a legmagasabb az egy főre jutó éves gyógyfürdőköltség, 3567 dollár, amelyet Európa követ 1236 dollárral.

    A világjárvány alatti “kiürítések” és a világszerte növekvő mentális stressz minden eddiginél vonzóbbá tették a gyógyfürdőket és wellness létesítményeket. Mint említettük, a wellness iparág az elmúlt évtizedben virágzó, több milliárd dolláros piaccá nőtte ki magát, ám az iparági szakértők szerint még mindig rengeteg lehetőség van az új belépők előtt az iparban, mind a termékek, mind a szolgáltatások terén. A 2022-es wellness-trendek szerint a fürdőzés már nem csak kényeztetés, a mai fürdőknek a lélek, a test és a mentalitás kezeléseinek széles skáláját kell kínálniuk. Jelenleg a legtöbb fürdő és wellness üdülőhely az idősebb korosztályt szolgálja ki, míg a fiatalabb generáció egyéb ajánlatokkal juthat hozzá.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!