2022. július 1. péntek
More

    A kevés alvás következményei

    Egészséged egyik meghatározója az elegendő pihentető alvás – különben nagyon hamar megbetegszel, idegeid leállnak, és még az étvágyad is eltűnhet. Szakértők szerint csak két nap 6-7 óránál kevesebb alvással vagy egyáltalán nem aludva már kellemetlen tüneteket tapasztalhat.

    Ügyetlenné válsz

    Ha nem alszol eleget, az kihat a reakcióidőre is, befolyásolja a döntési képességedet, és kifejezetten ügyetlenné válsz.

    Szorongasz

    Az alvás lehetővé teszi, hogy az idegsejtek egy kicsit leálljanak a napi nyüzsgés során, és ha ezt nem kapják meg, azonnal meghibásodik az általuk alkotott összetett hálózat. Ingerlékeny leszel, túl sokat gondolkodsz, túl sokat aggódsz.

    Gyulladások keletkeznek a szervezetedben

    Ha a szervezeted nem tud eleget pihenni, az gyulladáshoz is vezethet. Ilyenkor a szervezeted megpróbálja megvédeni magát a baktériumoktól és vírusoktól, és megpróbál túlélni – ami azt jelenti, hogy ki akarja üríteni az összes méreganyagot a szervezetből, és valahogy pótolni akarja a kimaradt alvást.

    Éhes vagy mindig

    Ha éjszakára ébren maradsz, és másnap fáradtan kelsz fel, a leptin és gherlin nevű hormonok miatt a szokásosnál éhesebbnek fogod érezni magad.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!