2024. november 22. péntek
More

    Sharing economy cégek kialakulása

    A fogyasztói szokások jelentős megváltozása következtében létrejövő „sharing economy” cégek „teremtő rombolással” forgatnak fel teljes iparágakat, jelentősen meg fogják változtatni az üzleti környezetünket. Mára már világméretű cégekké nőtték ki magukat.

    4 fő gazdasági és társadalmi változásról tudunk, melyek hozzájárultak a modell gyors elterjedéséhez:

    1. Fejlett digitális platformok és eszközök elterjedése
    2. Törekvés az anyagi források racionálisabb felhasználására, gazdasági racionalitás
    3. Új fogyasztói igények – szorosabb együttműködés és a tulajdonhoz való viszony megváltozása, környezettudatosabb fogyasztás
    4. Társadalmi változások – globalizáció és urbanizáció.

    A sharing economy lényege, hogy a felhasználók megosztják egymással a kihasználatlan kapacitásaikat, erőforrásaikat (pl. tárgyi eszköz, szolgáltatás, pénz), on-demand jelleggel (a fogyasztási igény felmerülésekor azonnal), rendszerint egy IT platformon keresztül közvetítik azt a felhasználni kívánók felé bizalmi alapon, kiemelt jelentőséget tulajdonítva a személyes interakciónak, közösségi élménynek, törekedve a fenntarthatóságra.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!