2022. május 22. vasárnap
More

    10 tipp a karácsony utáni egészséghez

    Lehet, hogy a karácsony az egészséges életmód minden gondolatát kiűzte a fejedből, de ez nem jelenti azt, hogy ne térhetnél vissza mielőbb a pályára. A január tiszta lap, és esélyed van arra, hogy igazán felkészülj az évre. De hol kezdd?

    Nos, Cecilia Harris, a PT vezetője és a Results with Lucy társalapítója elárulta a legfontosabb tippjeit, hogyan térhetsz vissza az ünnepek után. Lucy Mecklenburgh csodálatos teste mögött Cecilia áll, és együtt a páros összeállították a felszerelés nélküli edzések otthoni fitneszbirodalmát. Ahhoz, hogy jövő évben fitt legyél, nem kell mást tenned, mint egy kis életmódbeli változtatást végrehajtani:

    Maradj nyugodt

    Fontos, hogy az ünnepek végén visszanyerd fitnesz- és egészségügyi rutinodat. Ahelyett, hogy nagy nyomást gyakorolnál magadra, hogy 0-ról 100-ra menj egy nap alatt, lépésről lépésre építsd vissza szokásos fitneszrutinod. Miért ne kezdhetnél egy pár rövid HIIT edzéssel újév napján? A HIIT edzések nagyon egyszerűen elvégezhetők otthon, minden testsúlyos gyakorlatot tartalmazhatnak, ha nincs kéznél súlyzó, és 20 perc is bőven elegendő a hatékonysághoz.

    Kísérletezz az ünnepi maradékokkal

    Az egészséges táplálkozás és a testmozgás kéz a kézben járnak, ezért használd ezt az időt arra, hogy lassan leszokj a kekszes dobozokról, és kezdj el kísérletezni új egészséges receptekkel. Ha elkezdődik a munka, és az élet átveszi az irányítást, a főzés gyorsan házimunka lesz, és könnyű elfelejteni, hogy valóban élvezheted a főzést és a kísérletezést a konyhában. Használd ki ezt az időt, és készíts olyan recepteket, amelyeket a munkahetek alatt egyszerűen újra elkészíthetsz. Akár kreatív is lehetsz a pulykamaradékkal! Cecilia egyik kedvenc gyors és egyszerű egészséges receptje a maradék karácsonyi pulyka curry. “Egy serpenyőben megolvasztod a vajat, hozzáadod a hagymát, a fokhagymát, a gyömbért és a curryport. Öt percig pirítjuk, de ne barnuljon meg a hagyma és a fokhagyma. Ezután adjuk hozzá a paradicsomot, jól keverjük össze, majd keverjük bele pulykadarabokat. Hagyjuk 30 percig párolni, majd tálaljuk basmati rizzsel. Finom!”

    Egy jó reggelit fogyassz

    A reggeli étkezés megalapozza a nap hátralévő részét, ezért kezdd jól, és térj vissza az egészséges, tápláló reggeli szokásához.
    Kása dióval és gyümölccsel, éjszakai zab, tojás barna vagy rozskenyérre, gyümölcs és natúr joghurt mind jó választás az egészséges reggelihez.

    Vezess étkezési naplót

    Nagyon könnyű ész nélkül enni az ünnepi időszakban. Az élelem mindenhol és gyakran feleslegben van, ami folyamatos nasizáshoz vezethet a nap folyamán. “Javaslom, kezdd el leírni, hogy mit eszel és iszol egy nap. Nem számít, mi az, vagy hogyan jön össze, tanulni fogsz belőle, és holnap új és jobb döntést hozol majd.”

    Rakd tele a tányérodat zöldségekkel

    Az ünnepi ételek gyakran lomhának, puffadtnak éreztetnek, és nincs kedved edzeni miattuk. Győzd le ezt azáltal, hogy további zöldeket adsz az étrendedhez. Az egészséges zöld zöldség segít lúgosítani a szervezetet és támogatja a méregtelenítést. Cecilia azt mondja: “Személy szerint a fehér kenyér és a fehér tészta okoz puffadást. Találtam egy Veg Bread márkát, ami csodálatos ízű, és nem puffaszt fel. A tésztát cukkinivel vagy brokkolis rizzsel is helyettesítem. Nemrég követtem a 30 get lean diétát a Resultswithlucy.com oldalon, és 4 százaléknyi testzsírra fogytam. A terv a magas fehérje- és alacsony szénhidráttartalmú ételek, és már nem szenvedek puffadástól.”

    Használd az Instagramot, hogy elszámoltatható legyél

    Osszd meg fitneszcéljaid valakivel, és tedd elszámoltathatóvá magad. Sokkal nehezebb leesni a lóról, ha tudod, hogy családod, barátok vagy partnerek lesznek a közelben, akik a pályán tartanak, és elszámoltatnak a tetteidért. Az Instagram kiválóan alkalmas arra, hogy más emberek kész közösségeibe kapcsolódj be, akik osztoznak a céljainkban.

    Felkészülés, előkészítés

    Tervezd meg és készítsd elő az előző este. Lassan és biztosan ezt tudod visszavezetni az életedbe. Előző este tedd ki az edzőtermi ruháidat, hogy plusz motivációt adj az ébredéshez és az edzéshez. Ételek előkészítése, ha tudod, hogy kint leszel, esetleg korlátozott egészséges étkezési lehetőséggel.

    Dobd ki az egészségtelen ételeket

    Egy bizonyos ponton ideje kiüríteni az ünnepi időszakból visszamaradt egészségtelen ételeket. Mindannyian emberek vagyunk, és ha egy félig megevett doboz keksz vagy doboz csokoládé hever a közelben, akkor megeszük. Nincs semmi baj azzal, ha megengedsz magadnak egy finomságot, de még azokon a napokon is, amikor aktívan próbálsz egészségesebb döntéseket hozni, nehezebb nemet mondani a csokoládénak, ha az csak néhány méterre van tőled a szekrényedben!

    Aludj többet

    Az elegendő alvás nagyon fontos része az egészséges rutinnak. “Ha, mint nekem, időbe telik a kikapcsolódás, még akkor is, ha leoltottad a villanyt, és a takaró alatt vagy, próbálj meg 15-30 perccel korábban lefeküdni, mint általában. Ez egy kis többletidőt ad. hogy befejezd az éjszakai rendszert, és lazíts, mielőtt elszundítanál.”

    Ne végezz olyan gyakorlatokat, amelyeket nem élvezel

    Ha nem élvezed az általad végzett gyakorlatokat, akkor nagy eséllyel nem fogsz sokáig lépést tartani vele. A fitnesz szórakoztató lehet, és olyasvalami, amit már nagyon vársz, ezért keress új élményeket és új módokat a fittség megőrzésére. Iratkozz fel egy új fitneszprogramra, platformra, vagy irasd be magad és barátodat egy olyan fitneszórára, amelyet még soha nem próbáltál. A kulcs a változatosság, és ezzel nem fogsz unatkozni a fitnesz rutinjaid alatt. Nem kell drága edzőtermi tagságot vásárolnod, vagy maratoni futást tervezned – ezek egyszerűen a felkészülésről és az eszközhöz való ragaszkodásról szólnak.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!