Az ajándékozási láz közepette figyeljünk az erősebb nem viharos gyorsasággal változó kozmetikai szokásaira. Amíg a hetvenes évek közepén a férfikozmetikumok 95 százalékát nők vásárolták, addig ez az arány 2003-ra ötven százalék körülire módosult.
A hölgyek manapság leginkább karácsony előtt vásárolnak a párjuknak – hallottuk egy párizsi divatcég magyar képviseletének ügyvezető igazgatójától, Garai Gábortól, aki arra is felhívta a figyelmet, hogy a menedzser korszak ügyvezetői, bankárai, brókerei öltözködésükkel, megjelenésükkel divatot teremtettek. Ebben a körben az ápolt külső ugyanúgy alapkövetelmény, mint az idegen nyelvtudás vagy a jó modor. Éppen ezért a „top” férfiak az otthoni testápolás mellett rendszeres látogatói a kozmetikáknak. Már ma is van néhány olyan professzionális cég, amely a hölgyekével egyező – maszkokkal, pakolásokkal kombinált – kezeléseket nyújt férfi vendégeinek. Sőt, ezek a speciális kezelések maradéktalanul eleget tesznek az elfoglalt üzletemberek azon igényének is, hogy a műveletek hatékonyak és gyorsak legyenek.
Az átlagos férfi azonban még ma is a feleségétől „lopja” az akár méregdrága krémet, okot adva a családi perpatvarra. Ez a megoldás ugyan időtakarékos, de ritkán optimális. A férfiak bőre ugyanis huszonnégy százalékkal vastagabb a nőkénél és a faggyúmirigyek működése is merőben más.
Sokkal szerencsésebb, ha a férfiak a speciális bőrtulajdonságokhoz alkalmazkodó készítményeket – hidratálók, szemkörnyék ápolók, lifting krémek – használnak. Ide tartoznak a borotválkozás után használható hidratáló és nyugtató bőrbarát arckozmetikumok. Ma már számos professzionális cég által gyártott termék, sőt termékcsalád közül választhatja ki a leginkább „testre szabott” kozmetikumot az egyre népesebb fogyasztói tábor. Mert egy egy flakon kellemes illatú borotvahab, arcvíz, testpermet a kozmetikai hívságoknak rendületlenül ellenállókat is képes rabul ejteni.
Forrás: MTI