A mozgásra jobban, a helyes táplálkozásra kevésbé figyel oda a magyar családok többsége – derül ki a Nestlé Életmód Központ felméréséből.
A mintegy félezer embert megkérdező kutatás szerint a fiatalok és a felnőttek aktívan keresik a hiteles forrásból származó információkat. A táplálkozást illetően leginkább barátokra és ismerősökre hallgatnak és csak másodsorban fordulnak szakemberhez.
Rámozdulunk a sportra – állapítja meg a felmérés. A 2007 májusában végzett megkérdezések szerint a rendszeres testmozgás egyre több család életében válik a mindennapok részévé.
A 80 százalékban női válaszadók egyharmada 45-60 percet mozog naponta. A válaszadók házastársának csupán 32 százaléka jár el naponta vagy hetente mozogni, ami a férfiak alacsonybab sportolási hajlandóságát jelzi.
Jóval kedvezőbb képet mutat a gyerekek hozzáállása a sporthoz: 14 százalékuk naponta végez valamilyen testmozgást.
Az Életmód Központ kérdéseire válaszolók csupán 31 százalékánál volt vásárlási szempont, hogy az élelmiszer egészséges legyen. Egy ötös skálán mérve a legtöbben kevésbé (3) vagy alig (2)fordítanak figyelmet a helyes táplálkozásra, a válaszadók 6 százaléka nem törődik azzal, mi kerül az étkezőasztalra.
A napi háromszori étkezés a válaszadók 45 százalékának szokása. Jóval kevesebb azok aránya, akik naponta négyszer, ötször ülnek asztalhoz. Fő étkezésnek a legtöbben a vacsorát jelölték meg.
Fontos információforrás az internet is, amelyet a tévé és a rádió, valamint a magazinok követnek. Az ismerősök, családtagok, barátok tanácsa még lényegesebb.
A felmérés egy margitszigeti hétvégi rendezvényen történt.
Forrás: MTI