2022. július 5. kedd
More

    Hogyan kell étkezni a vérnyomás és a fogyás érdekében?

    Keress rá az interneten az „egészséges receptek” kifejezésre, és rengeteg receptet fogsz kapni. De vajon mennyire egészségesek ezek? Negyed csésze olívaolaj az összetevők listáján? Sokan azt hiszik, hogy az olívaolaj „egészséges” zsír, de mennyire lehet egészséges és súlycsökkentő valami, ha egy negyed csésze bő 477 kalória? Ez 10 csésze epernek felel meg, vagy 3 egész sárgadinnyének, netán 4 cső kukoricának.

    Fogyás

    A rostban és vízben gazdag teljes értékű élelmiszerek nem csak az egészséges tápanyagokban gazdagok, hanem alacsony a kalóriasűrűségük is, ami azt jelenti, hogy falatról falatra, a nagyon magas kalóriatartalmú ételek kalóriájának csak körülbelül 5-10 százalékát szállítják. Ez azt jelenti, hogy sokkal több falatot élvezhetünk anélkül, hogy túlzásba esnénk a kalóriákkal.

    Vérnyomás csökkentése

    Egy másik dolog, ami szó szerint gyilkos a sok „egészséges” receptben, az a nagy mennyiségű só (nátrium-klorid) felhasználása. Azt mondják nekünk, hogy „nagy mennyiségben” fogyasszuk, de a nagymértékű fogyasztás szegény artériáink nagyvonalú megmerevedéséhez, magas vérnyomáshoz, valamint a szívinfarktus, a szélütés, a demencia és más bénító állapotok drámai kockázatához vezethet.

    Van még jó hírünk. Sok gyümölcs és zöldség nem csupán természetesen alacsony nátriumtartalmú, hanem gazdag kálium-, magnézium- és kalciumforrás is. Számos tanulmány kimutatta, hogy az ezekben az ásványi anyagokban gazdag ételek tompítják a nátrium mérgező hatását.

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!