2024. március 28. csütörtök
More

    A fogyasztók harmada a környezeti hatások alapján választ élelmiszert egy felmérés szerint

    Magyarországon a fogyasztók már nemcsak az árak alapján választanak élelmiszert, 36 százalékuk a környezeti hatásokat is figyelembe veszi – közölte a Danone Magyarország Kft. reprezentatív felmérése alapján az MTI-vel hétfőn.

    A felmérés szerint a fiatalabbak különösen figyelnek a fenntarthatóságra, amit a 35 év alattiak majdnem fele említett vásárlási szempontként. A környezet mellett az egészség védelme és az etikai szempontok is befolyásolhatják a fogyasztási szokásokat, a megkérdezettek több mint ötöde például ilyen okokból hajlandó volna kevesebb húst enni.

    A válaszadók 94 százaléka nem követ olyan étrendet, amely korlátozná a húsfogyasztást, 88 százalék hetente legalább egyszer-kétszer eszik húst, miközben növényi alapú terméket csak 29 százalékuk. Alkalmi fogyasztóként, vagyis heti rendszerességnél ritkábban is csak 28 százalék vesz ilyen élelmiszereket.

    A Danone Magyarország Kft. megbízásából készült felmérésben 18 és 65 év közötti vásárlókat kérdeztek meg. Az 500 fős minta korra, nemre, régióra reprezentatív – olvasható a közleményben.

    Forrás: MTI

    LEGUTÓBBI CIKKEK

    NE HAGYD KI!